16-05-2011 Dag 7: Merced (tussenstop) - Reisverslag uit Merced, Verenigde Staten van Miranda en Richard - WaarBenJij.nu 16-05-2011 Dag 7: Merced (tussenstop) - Reisverslag uit Merced, Verenigde Staten van Miranda en Richard - WaarBenJij.nu

16-05-2011 Dag 7: Merced (tussenstop)

Door: richardenmiranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda en Richard

16 Mei 2011 | Verenigde Staten, Merced

Vannacht ben ik tig keer wakker geweest. Het bed lag heerlijk, in tegenstelling tot het bed in Marina Village, maar het was ijskoud. We lagen onder een laken en een dun dekentje en dat was niet voldoende. Ik heb de hele nacht tegen Rich aangeplakt gelegen, maar zelfs toen vond ik het alles behalve warm.

Vandaag gingen we naar Yosemity NP over Highway 49 van Jackson naar Jamestown.
Onderweg kwamen we door verschillende westerndorpjes als Mokelumni Hill en Angels Camp. In Angels Camp zouden het derde weekend van mei kikkerraces gehouden worden. Hoe leuk! De voorbereidingen waren al in volle gang.
De dorpjes zijn erg leuk om te zien. Karakteristiek van uitstraling met Saloons, een bibliotheek met boeken op de porch, een hoefsmit, ouderwets postkantoor waar mensen na het ophalen van hun post, deze post in de auto gaan doornemen, een naar ons idee vervallen cityhall, een typische westernshop en niet te vergeten de blaffende bouvier in de achterbak van de truck.

Onderweg kwamen we langs een steengroeve, een elektriciteitscentrale en Robinson’s Ferry (een groot meer). Als je geluk hebt en er even geen verkeer is, hoor je alleen de wind en de vogels.
Sommige dorpjes hadden welgeteld 115 inwoners en een motel met twee kamers. Dat bedenk je niet.
Overigens hebben de verkeersborden met voertuigen in Amerika vrijwel allemaal poppetjes (bestuurders. Zowel wel brandweerauto als de tractor hebben een bestuurder.

Onderweg naar Yosemite (we hadden net de afslag naar het park genomen, hoorden we op de vaste radiozender voor het verkeer (AM1610) dat er twee wegen waren afgesloten naar en in het park. Één vanwege sneeuw (HW108) en één vanwege storm (HW120). Wat is het toch een mooie tijd van het jaar; midden mei en er zijn wegen afgesloten i.v.m. sneeuw en storm.
Niet veel verderop zagen we de waarschuwingsborden. De borden stonden voor de weg rechtdoor. Wij gingen rechtsaf, langs Yosemite, naar het zuiden.

In Mariposa hebben we via een internetverbinding van een winkel gezocht naar een hotel voor de nacht. We kwamen uit in Merced. Voor de volgende dag zouden we eventueel naar Mammoth Lakes kunnen.
De weg naar Merced was duurde drie kwartier. Binnen een kwartier veranderde het landschap van bergachtig en groen, naar heuvelachtig met verre uitzichten in het bruingeel.

Het hotel heeft behoorlijk ruime kamers. Aanvankelijk kregen we een kamer elders op het terrein. Bij binnenkomst leek het alsof je een rokershol binnenstapte. Bij de receptie reageerden ze alsof het laatste uur geslagen had. Tig verontschuldigingen en direct een andere kamer. Dat was stukken beter.
Snel wat gegeten bij Carl’s Jr. Het smaakte overigens stukken beter dan bij de McD en de BK.
In het hotel wilden we de blog en gps-route bijwerken en één en ander voorbereiden voor onze rit naar Yosemite, gezien de vele vraagtekens over afgesloten wegen.
Op dat moment hield onze GPS-tracker ermee op; dat is het apparaatje dat onze exacte route registreert en inzichtelijk maakt. Zucht.

We gaan zo alsnog een poging doen om info voor morgen te verzamelen en dan vroeg slapen en vroeg op. Van al die slingerweggetjes door de bergen (hoogteverschillen die nogal snel op elkaar volgen) gaat je lichaam toch enigszins in protest.

We gaan slapen met een vol hoofd van alles wat we al hebben gezien; inclusief de overstekende koeien, bruine en grijze eekhoorns, hertjes en roofvogels.

• 17 Mei 2011 - 08:30

Roland:

Geweldig om jullie reisverslag te lezen! Geniet er van, maar dat zijn jullie aan het doen zo te lezen :)

Have fun.... xxx

• 17 Mei 2011 - 13:31

Marianka:

Wat heerlijk om zo met jullie mee te reizen! Leuk dat jullie verslagen posten. En zo herkenbaar allemaal, erg grappig. Veel plezier nog, geniet!!!

• 18 Mei 2011 - 20:10

Herwegjes:

Afgesloten wegen, kennen we hier bijna niet of ze moeten onder gelopen zijn, toch anders daar

Leuk dat we zo mee kunnen genieten van jullie weekendje weg