19-05-2001 Dag 10: Mojave - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Miranda en Richard - WaarBenJij.nu 19-05-2001 Dag 10: Mojave - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Miranda en Richard - WaarBenJij.nu

19-05-2001 Dag 10: Mojave

Door: richardenmiranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda en Richard

21 Mei 2011 | Verenigde Staten, Fresno

We hebben relatief lang geslapen; tot half acht. We zouden kunnen ontbijten tot tien uur, dus tijd genoeg.
Rich had bericht terug van de winkel waar we de GPS-logger hadden gekocht. Het was al de tweede mogelijkheid om het probleem op te lossen. Ook deze oplossing werkte niet. Ondertussen houden we de route bij via de Iphone van Rich. Hoera voor Iphone!
Al met al waren we enigszins laat voor het ontbijt en lag er vrijwel niets meer. We zaten in een zakelijk hotel, dus vermoedelijk hadden de zakenmannen alles al vroeg verorberd. Er waren alleen nog wat koeken, dus daar deden we het mee. Het ontbijt duurde op die manier in ieder geval niet lang.

We besloten vandaag een rustig dagje te hebben en naar Mojave te rijden. Van daaruit zouden we morgen makkelijk naar Red Rock Valley kunnen.
Onderweg wilden we nog even stoppen in een van de vele ‘ghosttowns’ (spookstadjes). We kozen voor Willow Springs.
Richard kreeg het enigszins benauwd toen de tank nog 111 mijl te rijden aangaf en we de bergen weer in reden. De teller zakte snel terug, maar gelukkig was er even verderop alweer een benzinepomp. Naast de auto moesten we ook ons zelf nodig bijtanken, dus een stop bij de Starbucks was welkom. Wisten jullie trouwens dat er hier zelfs Starbucks Drives zijn?

Terwijl we Tehachapi (ik heb de naam niet verzonnen) doorreden, zagen we ontelbaar veel windmolens op de bergen verschijnen in alle vormen en maten. Dat hebben ze vast van Nederland afgekeken. Bij het uitstappen snapten we ook wel waarom; je waaide bijna uit je kleren!

Het spookstadje waar we naar op zoek waren vonden we enige tijd later. Het was helaas volledig afgezet met hekken en gaf geen toegang. Het was zogezegd privéterrein.
Er staan her en der veel huizen die vervallen zijn. In Nederland zouden die al lang gesloopt zijn, maar waarom zou je slopen als je zoveel ruimte hebt?

Het hotel lag even verderop.
Voor wie de film Men In Black kent: de man achter de receptie deed me denken aan Earl uit MIB. Hij praatte hetzelfde, gedroeg zich hetzelfde, maar hij was de Indische uitvoering. We hebben het dan over de Earl van na het neerstorten van de meteoriet. De Earl die suikerwater nodig had.
De man van de receptie past helemaal in het plaatje. Je zou er bijna bang van worden gezien het feit dat dit gebied het nieuwe Aria 51 wordt genoemd en het Flight Research Centre van NASA hier zit.
We zitten hier namelijk pal achter Mojave Airport. Vanaf deze plek worden soms raketten afgevuurd.
Ondertussen groeien de bomen hier scheef vanwege de harde wind die steeds uit dezelfde richting waait. Dat afschieten van die raketten wordt dan opeens meer dan gewoon hogere wiskunde.
Iets verderop zit een militair luchtvaartterrein; (voor de kenners leuk om te weten) Edwards Airforce Base (AFB). Hier zijn films opgenomen als Speed, Die Hard 2, S.W.A.T. en nog een paar andere. De JSF is hier getest en het is de noodlandingsplaats voor de spaceshuttle. Dat zijn dan weer geinige weetjes.

Dit gebied lijkt niet zo interessant, maar ondertussen zit er vlak bij ook nog een internationaal racecircuit; Willow Springs International Motorsports Park, waar morgen een Grand Prix wordt gehouden. Ik bedoel maar…

’s Avonds hebben we gesnackt bij Carl’s Jr. Ze hebben daar patat met knoflook en nog iets. De knoflook was in ieder geval duidelijk aanwezig. Rich vond het in alle opzichten geen succes, dus ik als knoflookfan heb me opgeofferd.
Bij thuiskomst had ik gruwelijke buikkrampen; zo erg dat ik er misselijk van werd en bijna van mijn houtje ging. Rich was wel weer heel lief voor me en kwam steeds nieuwe koude handdoekjes brengen.
Na dik een uur ging het weer iets beter, dus ik besloot maar gewoon naar bed te gaan.
Rich ging zich bemoeien met de planning voor morgen (Death Valley).

De kortingskaart voor de hotelketen werkt overigens. We kregen direct 15% korting. Fijn! Dat is leuk meegenomen.
Onze kamer heeft dit keer niet één gigantisch bed, maar twee. Misschien is het de bedoeling om halverwege de nacht van bed te wisselen? Of is er één fun- en één gewoon bed? Ik denk dat we het best met één bed af kunnen.

• 23 Mei 2011 - 20:10

Henk En Ans:

leuk om jullie reisverslag vanuit nederland te volgen.heel goed dat jullie de regen hebben meegenomen,nu hebben wij in ieder geval mooi weer.

• 26 Mei 2011 - 15:35

Irène:

je een beetje minder opofferen blijkbaar 't kan helpen he. ;)