20-06-2011 Dag 42: New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Miranda en Richard - WaarBenJij.nu 20-06-2011 Dag 42: New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Miranda en Richard - WaarBenJij.nu

20-06-2011 Dag 42: New York

Door: richardenmiranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda en Richard

25 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Naarmate we langer in Amerika zijn en veel hebben gezien en veel hebben gelopen, hebben we steeds iets minder gefotografeerd. Zo aan het eind van deze vakantie zijn we een beetje fotomoe. Toch jammer, want NY is zo’n geniale stad…
Tegelijkertijd kun je niet alles vastleggen en sfeer moet je toch ‘proeven’. Duizend beelden kunnen dat vaak nog niet vertellen.

Vandaag was onze laatste echte dag in NYC. Met protesterende voeten kom je niet meer zo ver, dus vandaag was een rustige dag.
We gingen voor de laatste keer naar Times. Times overdag is toch weer een andere beleving dan ’s avonds.

Bij ‘Forever 21’ (kledingwinkel) hing een enorm interactief beeldscherm waarop in real time de mensen aan de overkant van de straat werden afgebeeld.
Een dame die op het bord verscheen ‘plukte’ steeds een paar mensen uit het bord, die ze vervolgens ergens anders op het bord in een koets of autootje zette. Super grappig en erg Amerikaans. Ik moest er natuurlijk even een filmpje van maken.

We besloten ons die avond op een zelf samengestelde burger van The Counter Burger aan Broadway bij Times te storten. We waren eerder deze week al eens blijven staan om er te gaan eten, maar deze laatste avond was daar een geschikt moment voor.
“Build your own Burger” zegt geen woord teveel.
Stap 0: Wil je een burger in een schaal of op een broodje? Ja echt!
Stap 1a: Wil je rund, kip, kalkoen of vega?
Stap 1b: Wil je hem normaal (een derde pond), groot (kwart pond) of extra groot (half pond)?
Stap 1c: Hoe wil je hem gebakken hebben? Keuze uit vijf(!) bakmethodes
Stap 2: Wil je er kaas op en zo ja, welke? Keuze uit 10 soorten kaas.
Stap 3: Welke topping(s) wil je? Keuze uit 20 soorten, variërend van gewone sla, olijven en tomaten tot spruitjes.
Stap 3b: Welke premium topping wil je er overheen? Keuze uit 9 soorten van gerookte bacon, tot huisgemaakte guacamole.
Stap 4: Welke saus wil je? Keuze uit 20 soorten, waarvan je van veel sauzen nog nooit hebt gehoord.
Stap 5: Wat voor broodje wil je? Keuze uit 6 broodjes, variërend van een hamburgerbroodje tot een uienbroodje of een English muffin.
Voor wie niet kon kiezen waren er ook nog een paar bijzondere burgers op een menukaart gezet. Best verwarrend, als je toch al niet kon kiezen en dan ook nog moet kiezen tussen een zelf samengestelde burger en een suggestie

In mijn geval werd het zonder treuzelen een een derde pond rundvlees burger (net iets minder dan medium gebakken), met cheddar, gedroogde cranberries, gegrilde ananas, avocado, zonder saus op een ciabattabroodje. Yummmmmmmm… Ik zou hem zo weer bestellen. Wat een lekkere burger! Die kost dan wel twaalf dollar, maar dan heb je ook wat.
Rich ging uiteraard voor de kwart pond burger; klassiek, zoals hij hem lekker vindt.
Maar toen… Toen hadden we nog wel zin om een toetje te nemen.
Richard had pech; de keuken had de oversized chocolate chip cookies laten verbranden. Hij besloot net als ik voor de caramel en chocoladebrownie met ijs te gaan. Goddelijk, maar veeeeel te veel! Het was ruim een dubbele portie vergeleken bij wat je in Nederland krijgt. Die hadden we ook wel kunnen delen. Hadden… Inderdaad, want alles ging op.

Daarna was de rest van de avond bekeken. We moesten nog terug naar huis lopen en Rich had nog foto’s vanaf de overkant van de Brooklin Bridge willen maken. Dat is niet meer gelukt. Dat liet zijn volle buik niet meer toe.
Mij maakte het niet uit, want ik had een andere missie: de koffers inpakken en het appartement klaar maken voor vertrek.
Onze route naar huis ging met een kleine omweg door het Flatiron District. We kunnen het niet laten.

We gaan bijna terug naar Nederland (gek dat ik ‘Nederland’ schrijf en niet ‘huis’). Het voelt eigenlijk best al als thuis hier. Ik mis ook nauwelijks de spullen die thuis onmisbaar lijken. Ons appartement is ruim twee keer zo groot als dit appartement en we hebben nauwelijks iets van ons zelf, maar toch… Toch voelt het goed.

Gelukkig hebben we geen foto’s vanaf de overkant van de Brooklyn Bridge richting NYC; nu hebben we iig een goed excuus om nog eens terug te komen.