28-05-2011 Dag 19: Needles - Reisverslag uit Needles, Verenigde Staten van Miranda en Richard - WaarBenJij.nu 28-05-2011 Dag 19: Needles - Reisverslag uit Needles, Verenigde Staten van Miranda en Richard - WaarBenJij.nu

28-05-2011 Dag 19: Needles

Door: richardenmiranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda en Richard

29 Mei 2011 | Verenigde Staten, Needles

We hebben de zonsopkomst in de Grand Canyon gelaten voor wat hij is. Rich voelde zich niet lekker vandaag. Na het ontbijt is hij nog even terug in bed gedoken tot het tijd was om uit te checken.
Onderweg naar Needles kreeg ik trek. Wat had ik een zin in de carrotcake van dat restaurantje. De carrotcake was alleen nergens te vinden, net als de turtle cheesecake. Die had Rich vergeten uit de koelkast te halen, nadat ik er langs wilde toen hij in de koelkast bezig was. Dat was echt balen. Ik had me er de hele weg op verheugd.
We zijn precies op tijd weg uit Flagstaff. We weten niet of er in Nederland iets op het nieuws is geweest over de orkanen in Missouri, maar er is ook aardig wat wind onderweg naar het oosten van Flagstaff. Gisterenavond hadden we daar al de eerste tekenen van bij de zonsondergang in de Grand Canyon. Onderweg naar Needles merkten we dat ook goed aan onze eigen auto en aan het overige verkeer. De wind rukte goed aan de auto’s.
Rich kreeg de grasbalen die bij hevige wind over de weg heen rollen die hij zo graag wilde zien en we hadden een soort zandstorm onderweg. Meneer wind was goed uitgerust.
We kwamen anderhalf uur te vroeg aan bij het hotel in Needles. Gelukkig mochten we al inchecken., want het is hier 37 graden met dezelfde heerlijke droge wind als in Death Valley. Vreselijke temperatuur!
Rich kroop weer direct zijn bed in, terwijl ik de administratie ging bijwerken en op jacht ging naar hotels voor de komende dagen.
Onze laatste twee nachten San Francisco slapen we in hetzelfde hotel in Alameda als bij aankomst; dat had wel wat. Bovendien is het een gunstig alternatief voor de relatief kleine en dure hotels in San Francisco zelf.
Verder hebben we de hotels tot dinsdag nu geboekt. Memorial Day (maandag) maakt dat de prijzen flink zijn opgelopen en dat veel hotels vol zitten.
Ik heb ook vast één en ander bekeken voor Seaworld San Diego. Daar loop je op leeg! Maar, we zijn toe aan iets heel anders en we hebben besloten er toch naartoe te gaan. We hebben tenslotte niet voor niets zakgeld meegekregen.
Eigenlijk moeten we zorgen dat we daar op 30 mei of 4 juni zijn. Dan is het park van negen tot negen open en dan zou er ook vuurwerk zijn. Andere dagen van de week sluit het park al om zes uur. We moeten dus even bekijken of dat haalbaar is in de planning.
Uiteindelijk moesten we toch nog iets eten. We besloten dan toch maar een pizza te bestellen bij Domino’s. Iedereen die ooit een pizza in Amerika bestelt: doe dat een keer bij Domino’s. Zorg wel even dat je de tijd hebt.
Op de website kun je per ingrediënt aangeven of je er meer of minder dan normaal op wilt hebben. Je kan ook alle ingrediënten toevoegen of weglaten. Je kan ook twee helften individueel van elkaar laten beleggen. Heel handig. Bovendien kun je uit vier verschillende bodems kiezen. Juist ja.
We besloten een large pizza te bestellen, aangezien die met korting was. Alleen moest ik daar nou wel of niet nog een papieren coupon voor hebben? We wisten het niet. Rich dacht van niet, dus we bestelden maar gewoon.
Na het plaatsen van je bestelling wordt je doorgestuurd naar een pagina waar je je bestelling kan volgen. De eerste stap is zo voorbij; je bestelling oppakken. Vervolgens wordt hij voorbereid, gaat hij in de oven, wordt hij gecontroleerd en gaat hij met de bezorger mee. Per stap kun je zien om welke tijd die stap gestart is.
In ons geval ging hij van controle weer naar bakken. Misschien ging hij eerst naar voorbereiden, maar dat hebben we niet gezien. Er was blijkbaar iets misgegaan met het klaarmaken van de pizza.
In de tracker kun je vervolgens ook nog kiezen uit verschillende thema’s, elk met een eigen geluid en beeld. Hoe over de top is dat? Ik heb er maar een filmpje van gemaakt, want het is te gek voor woorden. Ik moest ze even allemaal proberen.
Niet veel later werd onze pizza keurig aan de deur bezorgd. Een veel te dikke Mexicaan met een basketbalpetje op zijn hoofd bezorgde met veel enthousiasme onze pizza en lavacakejes. We hebben de pizza maar voor de helft opgekregen.
Kort daarna was het tijd om te gaan slapen. Morgen rijden we naar Joshua Tree National Park. We slapen in Twentynine Palms.
Eerst maar eens zien of Rich zich morgen beter voelt.

• 31 Mei 2011 - 20:02

Joop En Nicole:

hoihoi,wat is dat nou...ziek worden op vakantie...dacht het ff niet,dat doe maar als jullie weer in nederland zijn.groetjes van ons

• 31 Mei 2011 - 21:50

Herwegjes:

Hopelijk gaat het de volgende dag al weer beter, anders moet je het eind juni maar uitzieken.
    Daar hebben jullie nu geen tuhd voor.

Was de pizza toch nog lekker ??

• 01 Juni 2011 - 14:02

Boukje:

Miran, je moet schrijver worden! :-D
    Dat pizzaverhaal, geweldig. Het blijkt inderdaad wel weer dat er heel veel mogelijk is in de VS. Of is het werkverschaffing??
    Blijf lekker genieten jullie!
    liefs uit sunny Amsterdam