13-05-2011 Dag 4: San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Miranda en Richard - WaarBenJij.nu 13-05-2011 Dag 4: San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Miranda en Richard - WaarBenJij.nu

13-05-2011 Dag 4: San Francisco

Door: richardenmiranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda en Richard

16 Mei 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag is vrijdag de 13e. In de US tenminste. In Nederland is die dag al voorbij. Dat scheelt, want we zijn tenslotte Nederlanders.
We zijn gestart met het online zetten van het blog. Dat moest echt eens gaan gebeuren. De eerste drie dagen zijn inmiddels geplaatst. Zonder foto’s weliswaar. Foto’s uitzoeken vraagt meer tijd; nou weet ik wel dat we zat tijd hebben, maar toch is het steeds weer zo voorbij. De dagen vliegen om.

Na het plaatsen van de routes en de eerste drie dagen blog, zijn we een tijdje zoet geweest in de Calumet. Inderdaad, ben je in Amerika, ga je naar Calumet.
Rich heeft iig een nieuw statief en een nieuwe cameratas.

Aangezien we toch in de buurt van Castro waren, hebben we, op aanraden van Chantal, een aantal rondjes door de buurt gereden. Speciaal voor al onze ‘gay friends’ hebben we een paar geinige plaatjes gemaakt. We hebben de nodige woordspelingen voorbij zien komen, zoals een nagelstudio met de naam ‘handjob’.
Helaas kun je niet alles vastleggen op beeld en er komt zoveel voorbij dat het ene het andere overschrijft.
Opvallend overigens dat de huizen veel creatiever, kleuriger en beter onderhouden zijn dan in de meeste andere wijken van SF; net als de mensen die in de wijk rondlopen overigens. Verder kunnen we zeggen dat het vergeleken bij een Nederlandse wijk behoorlijk ‘zinnenprikkelend’ was. Overal hingen pikante tot redelijk ‘trashy’ plaatjes in bushaltes en aan de bomen. Voor de ramen van één huis stonden tientallen pornografische barbiepoppen voor het raam (foto volgt). Al met al, leuk om een keer te zien als je toch in de buurt bent.

Daarna zijn we doorgereden naar The Presidio en Crissy Field. The Presidio is een oude legerbasis die bewaard is gebleven en is omgebouwd naar een dorp. Crissy Field is een oude vliegbasis. Ook deze is grotendeels bewaard gebleven. Op Crissy Field zitten nu vooral veel bedrijven. Een van de enorme vrijstaande villa’s is een studentehuis voor studenten van Stanford University. Precies zo’n huis als je in de Amerikaanse films over studentenhuizen terugziet. Heel asociaal.

We konden het broodje van Boudin dat gisteren naar ons lonkte niet weerstaan. Ik nam een broodje gevuld met krabbensoep, Richard ging voor de peperoni pizza.
De plek met het grandioze uitzicht over de Golden Gate was helaas al gesloten.

We zijn tolvrij via Sausalito teruggereden naar ons hotel in Alameda om voor de vierde nacht als een blok in slaap te vallen.